KAWASAKI VYHRÁLA - MASTER BIKE

   Španělský časopis Motociclismo uspořádal velký srovnávací test na okruhu. Pozval k tomuto testu všechny známé motocyklové časopisy. Pozvání nakonec přijalo 15 časopisů z Evropy, Japonska, Austrálie, USA a Brazílie. Testovalo se na známém okruhu Ricardo Tormo ve Valencii, kde se konají i závody Superbike World Championship. Proto nebylo žádné překvapení, že si časopisy pro testování pozvaly mimo jiné známé závodníky jako: Barry Veneman, Johan Stigefelt nebo Max Neukirchner. Jestli si časopisy pozvou k testování závodníky, nebo ne, bylo jen na jejich rozhodnutí. Body se přidělovaly tímto způsobem:  40% za celkový čas,  40% za nejlepší kolo každého jezdce,  20% hodnocení každého jezdce    Soutěžilo se ve třech kategoriích, a to: SUPERSPORT, SUPERBIKE, MAXISPORT. Kawasaki Ninja ZX-6R i Kawasaki Ninja ZX-10R prokázaly své kvality a zvítězily ve svých kategoriích. V kategorii maxisport zvítězila Ducati 999S. Ninja ZX-6R ve své kategorii kralovala, protože 10 z 15 jezdců na ní zajelo nejlepší kolo. Nakonec tito vítězové soutěžili mezi sebou a Ninja ZX-10R získala i absolutní vítězství.    >VÝSLEDKY

 

AIRBAG SYSTÉM PRO MOTOCYKLY

   8. září 2005 – Honda Motor Co., Ltd. oznámila, že uspěla při vývoji světově prvního airbag systému pro sériově vyráběné motocykly. Nový systém, který může pomoci při snížení závažnosti zranění při čelních srážkách, by měl být k dispozici na novém motocyklu Honda GoldWing pro evropský trh a to již v půli příštího roku.

   Motocyklový airbag systém se skládá z jednotky airbagu, která obsahuje bezpečnostní vak a vyvíječ plynu, senzory nárazu, které monitorují změny rychlosti a jednotku ECU (řídící jednotka motoru), která provádí výpočty k okamžitému vyhodnocení případné havárie. V případě silného čelního nárazu změří čtyři senzory umístěné na přední vidlici změnu rychlosti zapříčiněnou nárazem a předají tyto informace do jednotky ECU, která rozhodne zda se jedná o kolizi a zda je nafouknutí airbagu nezbytné či nikoli. V případě, že jednotka ECU vyhodnotí situaci jako nezbytnou k aktivaci airbagu, pošle elektronický signál do jednotky vyvíječe plynu, který okamžitě reaguje nafouknutím airbagu. Díky okamžitému nafouknutím může airbag absorbovat část setrvační energie jezdce, zpomaluje jeho pohyb a snižuje případná zranění způsobená nárazem do vozidla či kontaktem s vozovkou. Provedením četných nárazových testů, použitím pokrokové technologie počítačové simulace a rovněž zavedením testovacích figurín pro motocykly, nahromadila a analyzovala Honda širokou škálu údajů o chování motocyklů při nehodách. Honda rovněž maximálně využila zkušenosti z vývoje airbagů z automobilové divize a aplikovala expertízy při vývoji motocyklového airbag systému.                                                                                            >FOTKY

 

GRISO V ŘÍJNU

   Po zahájení jarního prodeje velké Brevy V1100 přišla daší zpráva: MOTOGUZZI GRISO se bude prodávat ještě letos, a to od října. Byly již dodány homologační podklady a provedeny v továrně v Mandellu zkušební jízdy. Jistá je černá barva, k mání by měla být i červená a šedo-stříbrná. V těchto dnech byla zahájena na montážní lince výroba první zkušební série.

 

DUCATI SLAVÍ DRUHÉ VÍTĚZSTVÍ V ŘADĚ

   Pouhý týden po vítězství v GP Japonska zvítězil Loris Capirossi i v GP Malajsie. Výborný výsledek potvrdil třetím místem i Carlos Checa. Je to vůbec poprvé, kdy stáli oba Ducati jezdci na stupních vítězů. V celkovém hodnocení jezdců Moto GP se Loris Capirossi se 142 body dostal již na třetí místo, reálně však atakuje druhou pozici Maxe Biaggiho (159 bodů ). Další Velká cena se jede v Kataru již 1.října.

 

KONEC MOTOCYKLŮ V BRITÁNII?

   Velký poprask ve Velké Británii způsobil článek v MCN, který referoval o tom, že po roce 2020 nebudou moci po silnicích jezdit žádné motocykly. Britská vláda se totiž snaží implementovat švédský projekt Vision Zero.

   Vision Zero je švédská oficiální dopravní politika fungující od roku 1997, která má za cíl snížit úmrtí a zranění na silnicích do roku 2020 na nulu. Chtějí toho docílit lepší osvětou, krajnicemi s dostatečnou únikovou zónou, překážkami mezi protijedoucími pruhy, zavedením připomínačů zapnutí bezpečnostních pásů do aut a podobně. Ovšem, což není v dokumentu napsáno, nepočítá se s motocykly. Autor projektu Vision Zero Claes Tingvall prý v rozhovoru pro švédskou televizi řekl, že pro motocykly není v dopravě místo, protože nikdy nemohou být stoprocentně bezpečné. Doufejme, že se taková hovadina k nám na východ nedostane...

 

ROSSI VE DVOU TŘÍDÁCH?

   Zřejmě horké počasí ve dnech letní pauzy vedlo k vypuštění zprávy, že Valentino Rossi potřebuje novou výzvu, a proto chce v nadcházející sezoně jezdit současně třídy MotoGP i dvěstěpadesátky. To by nás zajímalo, jak si to ti dobráci představují: tréninky obou kategorií od sebe dělí jen patnáctiminutová pauza a navíc, když jsou nejlepší z dvěstěpadesátek ještě na bedně, krouží už pole MotoGP zaváděcí kolečko. Nehledě k tomu, že Yamaha ukončila vývoj svých dvěstěpadesátek již před hodnou dobou...

 

FOGGY PRODAL DEVĚTSETŠESTNÁCTKU

   Carl Fogarty, čtyřnásobný mistr světa superbiků, prodal svou soukromou Ducati 916. Stalo se tak na jedné internetové aukci. Její nový majitel Ed Vernon přitom přihodil svou nabídku pouhé čtyři minuty před koncem desetidenní lhůty. Koupil ji za 21 350 liber, tedy v přepočtu nějakých 925 tisíc českých korun. Motocykl si oba zúčastnění předali při závodě WSBK v Brands Hatch. Ed je velký Foggyho fanoušek, doma už má Ducati 888, na které King Carl vyhrál v Británii oblíbený závod North West 200.

 

DVĚ STĚ KONÍ?

   Zatímco se k překročení této hranice zástupci japonských firem vyjadřují odmítavě, technický ředitel Ducati Caludio Domenicali řekl: "Ducati se vždycky zaměřovala na vysoké výkony. Proto patří 200 koní v Desmosedici k našim vývojovým cílům." Na silniční verzi Desmosedici se pracuje intenzivně, dokonce už jezdí verze se světly. Takže se možná dočkáme už teď na podzim! O pětiválcové Hondě VFR 1200 XX se sice říká, že bude mít přes 200 koní a kontrolu trakce, ale tomu bychom věřili míň než té Desmosedici.

 

BATMANA OBLÉKLO SUOMY

   Asi už jste někdy slyšeli o tom, jak se některé velké společnosti stávají partnery (resp. z větší části sponzory) různých filmových dílek a že za to získávají určitá práva apod.

   Snad nejtypičtějším příkladem se staly poslední díly oblíbeného agenta 007 Jamese Bonda, který vyměnil tradičního ostrovního Aston Martina a motocykly Triumph za produkty německé značky BMW, která na vznik nových epizod „významně přispěla“. Ještě lepším příkladem z motocyklového světa byla vloni celkem dobře fungující americká společnost Indian, která zase nasypala do filmu „Terminátor III.“ a doplňkovým výfukům, kterými byl ve filmu vylepšen Indian hlavního hrdiny a které jste si pak také mohli koupit, se od té doby také říká „terminatory“.
   Nedávno se do světa filmu dostal i známý italský výrobce helem a motooblečení, firma Suomy. Ta se spolu s dalšími subjekty částečně podílela na financování nejnovějšího snímku „Gotham City - Batman begins“. Aby svoji účast na filmu náležitě zúročilo, využilo Suomy nové vlny celosvětové „batmánie“ a vrhlo na trh omezenou sérii přileb a oblečení v duchu netopýřího kultu. Ne vždycky může být taková série produktů vkusná a líbit se každému, ale u Suomy jsou rozhodně hlavy otevřené a v nové batmaní kolekci si to svoje určitě najdou jak milovníci výrazných a nepřehlédnutelných designů, tak i decentních grafických nápadů. Nový, matně černý design potkal otevřenou čopráckou helmici s plexisklem z řady JOO, naopak barevnou komixovou airbrushí se pyšní integrálka řady TREK. Motivu netopýra na zádech neunikly ani sportovní kožené kombinézy nebo kožené bundy klasického střihu.

 

PUMA PRO MOTORKÁŘE

   Světoznámá značka se skákající šelmou ve znaku, německá Puma, není v motoristickém sportu nováčkem.

   Podívejte se, v čem jezdí třeba Míša Šumachrů formuli nebo Sebastien Loeb rallye, tahle značka je i dvorním sponzorem známého amerického freestylového bezmozka Travise Pastrany. Teď se naši západní sousedé pustili i do věcí pro motorkáře, konkrétně do sportovní obuvi. Vyrobili nové silniční závodní botky nazvané jednoduše Puma 1000 a na jejich vývoji se přímo podílel i tovární jezdec Aprilie v GP 250 Randy de Puniet. Mají vyjímatelnou vnitřní měkkou botičku s karbonovým skeletem, plastovou výztuhou kotníku s kloubem, který se hýbe jen jedním směrem a přezku přes lýtko jako na lyžákách. Puma slibuje uvedení na trhy řádově od listopadu a mluví se i o tom, že by se výrobní program v sekci moto mohl rozšířit ještě o kožené kombinézy, rukavice a motokrosové chrániče.

 

RAPTOR ZVĚTŠUJE OBJEM

   Největší čtyřkolka Yamahy, Raptor 650, už asi nemá dostatečně velký objem. Jak jinak si vysvětlit, že se fabrika rozhodla udělat Raptora 700.

   Motor dostal kubíkový doping, takže jich tam teď napočítáte 686, šestnáctibitová řídící jednotka manažeruje nově vstřikování a zapalování až do devíti tisíc otáček. Rám je celý nový, super pevný a měl by být nejlehčí ve své kategorii díky hybridní konstrukci za pomoci oceli a hliníku. Z aluminia je také zcela nová kyvná vidlice. Přední brzdové třmeny pocházejí z YZ 450 F, zadní světlo z led diod je vyrobeno přesně pro Raptora.

 

BLESK OD SPYKU

   Většina z nás teď v létě jezdí jak o život. Dovolená, projížďka, okruhy... Ušetřit nějakou tu korunu je hodně těžké. Ale co když je zrovna teď potřeba koupit novou "kůži" a chcete kvalitní značkovou věc? V Rucu teď nabízejí kombinézy Spyke Flash (v překladu třeba blesk) za "úsporných" 14 990 korunek. Komboška je dvoudílná kožená (prý bez použití toxických prostředků) a má nepromokavou úpravu, textilní části jsou z kevlaru, nylonu a lycry. Chrániče jsou certifikované, záda mají měkký protektor a slidery se hodí nejen na okruh.

 

PŮJČOVNA MOTOREK V BRNĚ

   Je pochopitelné, že v zemích, jako Řecko, Francie nebo Itálie jsou půjčovny motorek součástí cestovního ruchu a především kolem pobřeží je jich hromada. U nás na ně skoro nenarazíte. Já osobně vím o půjčovně na jihovýchodě Čech a o jedné v Praze. Před osmi lety sice existovala i půjčovna v Brně, ale skončila dřív, než vůbec stačila vejít ve známost.
   Rozjetí fungující půjčovny čekalo až na letošní rok a na brněnskou firmu Motoman. Ta kromě obchodu a velkoobchodu provozuje i motocyklový bazar, díky němuž vznikl nápad zřídit půjčovnu. "Cítili jsme velkou díru na trhu a vzhledem k tomu, že na bazar bereme především novější, málo jeté a tudíž zajímavé motocykly, rozhodli jsme se zabít dvě mouchy jednou ranou," řekl nám jeden z "otců" nové motopůjčovny Igor Králík.
Všechny motorky, které v půjčovně mají, jsou na prodej, a tak se i nabídka motocyklů na půjčení neustále obměňuje. V současné době je v nabídce osm motocyklů všech základních kategorií (od skútru přes naháče, choppery a cestovní endura až k superbiku), ale brzy jich bude skoro dvojnásobek.
   "Prvních čtrnáct dnů, kdy jsme půjčování inzerovali pouze na webu, jsme si opravdu mysleli, že to byl krok vedle. Teď už je situace úplně opačná, motorky se tu ani neohřejí a na některé stroje už vypisujeme pořadníky. Největší zájem mají lidi o osmistovku Maraudera a samozřejmě Firebladea," dodal ještě Igor.
   Půjčení motorky má však i svá úskalí. Není nejlevnější (čtyřdobý skútr 100 cm3 stojí sice jen 499 Kč na den, ale třeba už zmiňovaný Fireblade přijde na 2000 Kč), a navíc za každou půjčenou motorku musí žadatel převést na konto půjčovny vratnou finanční garanci ve výši 10 000 Kč a "vyvážit" cenu půjčené motorky motorovým vozidlem přibližně stejné hodnoty, které nechá po dobu zapůjčení motocyklu v zástavě u půjčitele. Názory motorkářů na tento systém se různí, ale jak jsem sám viděl, i přes tyto "finanční klacky pod nohama" nová motopůjčovna vzkvétá.

 

SPECIÁLNÍ VW EDICE OD KTM

   Germáni drží pospolu, jedno jestli Němci nebo Rakušané. Na popud závodního oddělení VW v Mattighofenu vyrobili limitovanou osmnáctikusovou sérii endura EXC 450 Racing. Motocykl má speciální válečné zbarvení Red Bull (partner VW na Dakaru a KTM tak nějak všeobecně) a spoustu vychytávek jako blástry na řídítkách, hliníkovou nádrž nebo třeba jiný brejle s vyraženým pořadovým číslem a emblémem VW Motorsport Edition. Na každé nádrži navíc bude vyryto jméno majitele. O motocykl projevila zájem třeba Jutta Kleinschmidtová.

 

LIMITOVANÁ MZ

   Bývalý výrobce bývalé jediné dostupné alternativy k našim třindám, německá MZ ze Zschopau, do toho poslední dobou pěkně šlape. Jeho zatím posledním dílkem je limitovaná pětadvacetikusová série dvouválcového naháče nazvaná jednoduše MZ 1000 SF red. Od ostatní produkce se odlišuje černým a matně červeným lakem, který je navíc díky speciálnímu způsobu lakování nanotechnologií na keramické bázi extrémně odolný proti poškrábání. Hliníkové díly jsou černě anodizovány. Na výběr jsou dokonce dvě verze litrového twinu - 117koňová ze Sportu a více "do krouťáku" laděná 113kobyla ze standardního SuperFighteru.

 

DUCATI PŘES LITR?

   Ducati se prý poohlíží po větším objemu. Došla by tak naplnění uštěpačně trousená pravda milců japonských sedmpade z dob, kdy v superbikách mohly jezdit čtyřválce jen do 750 cm3 a dvouválce do litru. Ti při každém zvýšení objemu dukatích motorů (888-916-996-998-999) říkali: "Co budou dělat, až se dostanou k litrovému limitu?" Coby, zvětší objem. Jenže pak by jedenáctky nemohly jezdit v těch superbikách, protože povolený objem je do 1000 kubíků. Tak uvidíme. Kvality závodních dukatek ale nespočívaly a nespočívají v objemu, ale v podvozku. Na to možná japan-lovers zapomněli. Necháme se překvapit.

 

MV AGUSTA V SUCHU

   Budoucnost MV Agusty vypadá po převzetí značky malajským Protonem znatelně lépe. Nedávno do ní Proton napumpoval padesát milionů liber výměnou za 57,75 % podílu akcií. Nedávná schůzka vedení naznačila směr vývoje, což nám snad doplní stávající dvoučlennou modelovou řadu. Díky finanční stabilitě zajištěné injekcí od Protonu bude jedním z úkolů MV Agusty zapojení se do závodního procesu, pravděpodobně do WSBK od sezony 2006 s novou F4 1000 Corsa, kterou jsme vám už představili nedávno.

 

CHILI, BYRNE A DOOHAN BUDOU VYUČOVAT

   V Anglii, zemi motocyklům zaslíbené, se mají. Třeba takových závodních okruhů tam mají nepočítaně, sice převážně menších, ale jsou tam. Stejně tak okruhových škol je přehršle a občas se dá najít i zajímavý instruktor. Tak třeba European Superbike School pořádající letos pár podniků má ve své nabídce i kurzy na Silverstonu a v Brands Hatch, kde nebude vyučovat jízdu nikdo menší než pětinásobný mistr světa Mick Doohan a další jezdecká esa Shane Byrne a Frankie Chili.

 

APRILIA CHYSTÁ ČTYŘVÁLEC

   Koncern Piaggio již krátce po převzetí Aprilie určil jasnou marketingovou strategii. Novým šéfem Aprilie se stal Leo Mercanti a noalské značce se dostane značných investic. Ty půjdou ovšem jediným směrem - do vývoje vlastního čtyřválcového motoru o objemu 600 cm3, který by měl pohánět zbrusu nový motocykl mířící do výsostných vod Hondy Hornet a Yamahy Fazer. První stroje by měly být na trhu již příští rok.

 

   Dne 27.6. na akci DDM * JAK SE NEUTOPIT na vratimovském koupališti obsadil tým S.V.M ve složení Fruko, Hliník a jeho bratr Ondra, krásné třetí místo! Děkujeme za vzornou reprezentaci klubu!    
  (Více v sekci Akce)
VIDEOKLIP
( AVI , 2:30 , 11MB )

 

 

Děkujeme městu VRATIMOV za přidělení dotace zájmovým spolkům    a sdružením, pro

          

      ve výši 0,- kč!

 

 

 

PRÝ BUDEME PLATIT VÍC!!!

   Konec levných pokut! Tak to alespoň říká ministr dopravy Milan Šimonovský, který tvrdí, že Česko dává údajně za dopravní přestupky jedny z nejnižších pokut v Evropě.

   Ministr tak argumentuje v parlamentu, kde nyní prosazuje bodový systém trestání řidičů. Například průměrná pokuta za překročení nejvyšší povolené rychlosti o 20 kilometrů v hodině se podle něho v Česku pohybuje kolem 13 eur (390 korun), zatímco ve Finsku, v zemi s nejvyššími pokutami, dosahuje 483 eur (14 500 korun). Bodový systém spočívá v tom, že řidič má za každý odhalený dopravní přestupek dostávat určitý počet trestných bodů. Pokud nashromáždíš bodů dvanáct, nikam nepostupuješ, naopak začínáš chodit pěšky.

 

ŽE BY SKONČIL CHAOS?

   Pokud jsi někdy jelen z toho, jaké dopravní hlášení ti poskytují v jednotlivých rádiích, pak tě určitě potěší, že od roku 2007 se bude všude vysílat jednotné dopravní zpravodajství. Rozhodla o tom česká vláda.
   "Dojde k propojení informací od veřejné správy s informacemi od řidičů a k jejich vzájemnému ověřování. Stát tak bude garantovat přesnost a kvalitu dopravního zpravodajství," vysvětlila mluvčí ministerstva informatiky Klára Volná.
Systém začne zavádět Ředitelství silnic a dálnic už letos a s jeho dokončením počítá v roce 2007. Začínejte na motorky pořizovat rádia!

 

SUPER CRUISER OD BALDWINA

   Spojené státy americké jsou skutečně velká země a že se člověk dozví každou chvíli o nějaké další firmě vyrábějící motocykly, to už vážně ani nepřekvapí.

   Jednou z těch nejmenších je Baldwin Autocycle patřící bývalému závodníkovi na dirt tracku Bobbymu Baldwinovi. Ten se posledních dvacet let živil výrobou příslušenství a přestavbami aut, motorek i trucků, až si nyní splnil svůj dávný sen a pustil se do výroby svého motocyklu. Jeho model SuperCruiser je inspirován starými Indiany a Excelsiory, takže nepřekvapí použití podélně uloženého čtyřválce. Ten z objemu dvou litrů dává výkon 200 koní. Bobby si svůj výtvor cení na 85 000 dolarů.

 

V A R O V Á N Í ! ! !

   To co vidíte, je následek nehody, který byl očištěn od krve, atd. a znovu sestaven aby lidé viděli co všechno se může stát....

    Řidič Hondy (motorka) jel velmi rychle a neviděl Golfa, který mu křižoval cestu. Odhadovaná rychlost při nárazu byla 250 km/h. Auto mělo dva pasažéry a řidič motorky byl nalezen UVNITŘ. Tato nehoda byla vystavena na Stockholmském Motorkářském veletrhu. Volkswaken se silou nárazu přetočil a přistál 10 stop (asi 3 metry) od místa srážky. Všichni tři účastníci nehody byli na místě mrtví! Řidič motorky měl nový řidičák...

 

 

MASARYKŮV OKRUH OSLAVIL 75 LET

   V sobotu 21.5. se na našem oblíbeném brněnském kolečku udála velká sláva. Masarykův okruh slavil 75 let existence a od rána praskal ve švech, vždyť přišlo na 15 000 lidí. Dopoledne a část odpoledne patřila dětem, byly tu výstavy závodních motorek a aut, jezdilo se na motokárách a podepisovali se závodníci, kdežto večer už patřil dospělým, konkrétně příznivcům rockové muziky. V prostorách tribuny A se odehrál velký festival Pink Panter Fest, v jehož průběhu byla pokřtěna nová obrazová publikace mapující historii brněnského okruhu i videokazeta s unikátními záběry z třicátých let. V půl jedenácté přišel na řadu dech beroucí ohňostroj s hudbou, který byl skvělým úvodem k vrcholu celého večera - koncertu skupiny Kabát.

 

BIKER FEST V ITÁLII LETOS PODEVATENÁCTÉ

   Již devatenáctým ročníkem pokračuje letos historie jednoho z největších a nejstarších italských srazů nazvaného Biker Fest. První ročník se uskutečnil v roce 1987, v době, kdy v Itálii podobných akcí bylo jako šafránu. Motars MC, skupina motorkářů z Friuli (severovýchod Itálie), se rozhodla zorganizovat velkolepou rally, která by se podobala mega akcím, jaké se konaly na sever od Apeninského poloostrova (German Bike Week, Biker Union Rally) nebo těm slavnějším za velkou louží (Daytona Bike Week, Sturgis).

   První ročník, který se konal v tisícihlavém městečku Villanova, celý propršel, nicméně návštěva 600 bikerů znamenala bezpochyby úspěch. Další ročník byl ještě úspěšnější a rok od roku má návštěvnost Biker Festu vzrůstající tendenci. V roce 1994 (to už na jiném místě, asi 10 km vzdáleném) se akce zúčastnilo 13 000 lidí, 23 000 vstupenek se prodalo o tři roky později a v roce 2002 už se pořadatelé dočkali 30 000 návštěvníků ze všech koutů Evropy i ze zámoří. Vliv na to vždy měl i bohatý doprovodný program (koncerty kapelek jako Uriah Heep, Motorhead, Saxson a mnoha dalších) a spousta cen (motocykly, oblečení, helmy...).
   Letošní Biker Fest se uskuteční poslední červnový víkend, konkrétně od čtvrtka 23. do neděle 26., v městečku nazvaném Sutrio-Ravascletto v provincii Udine, čtyřdenní vstupné činí směšných 18 eur. Doprovodný program se málem ani nedá zvládnout - samé sexy show, motorodeo, dragstery, kaskadéři, americké káry, úpravci, tetovací salony... Celá akce se koná ve spolupráci s italskou Hondou, na jejíchž motocyklech probíhá škola bezpečné jízdy - a jako první cena v tombole je Honda Shadow 750. Tím ceny nekončí, majitelé tří nejlepších motocyklů dostanou letenku do Daytony na Bike Week 2006.

 

BMW VYKLEPLO HAYABUSU

   Naši angličtí kolegové podrobili nové BMW K 1200 S nelítostnému srovnávacímu testu s Kawasaki ZX-12R a Suzuki Hayabusa. Výsledek protáhl úsměv na rtech japonských rychlíků.

   Zatímco se posledních pár let špičkovaly a praly se malichernosti v souboji o nejlepší big-bike, letošní novinka od Bavorů jim pěkně vypálila rybník. Jako zastaralá se jeví Hayabusa, která má nízké plexi a chabější odpružení a brzdy. Na druhou stranu zase dobře zatáčí a je na ní nejsnazší za jízdy protočit zadní kolo, což je bezesporu zábavné, ale testy se tím nevyhrávají. Kawasaki s BMW působí jako rovnocenní hráči a o výsledku rozhodují detaily. Kawa smázne Bavora na rovince, on jí to zase vrátí na brzdy. Jako jasná výhra se jeví podvozek káčka s elektronicky stavitelnými tlumiči, škoda jen špatného chování vstřikování v nízkých otáčkách. Ač je z party nejpomalejší (277 km/h proti 287 u Busy a 298 u ZX), nasbíralo BMW nejvíce bodíků a po zásluze test vyhrálo.

 

GSX-R NEJSILNĚJŠÍM LITREM

  V německém časopise PS beroucím si na paškál převážně sportovní silniční motocykly podrobili jako každým rokem nelítostnému souboji pětici nejnovějších litrů.

  K japonské čtyřce přivzali i MV Agustu a kromě běžného testování motocykly prodělaly i měření na motorové brzdě. Z ní jako vítěz sjela nová Suzuki GSX-R 1000, která na Dynojetu nakroutila poctivých 173 koní při 11 400 otáčkách. O čtyři koně tak zdolala druhou Yamahu R1, která vykázala 169 koníků při astronomických 12 700. Trochu za očekáváním zůstala Kawasaki ZX-10, i když 167 koní nelze brát jako neúspěch. U exotické MV Agusty F4 se hodnota maximálního výkonu zastavila na číslovce 163, čímž se ef-čtyřka dostala spolu s R1 nejblíže k továrnímu údaji - pouze o tři méně. Propadákem akce se stala Honda Fireblade, která místo avizovaných 171 koní dokázala na stolici vykouzlit "pouhých" 156, tedy o celých 15 méně, než udává fabrika.

 

BRITSKÁ VLÁDA JE PRO MOTOCYKLY

  Britský ministr dopravy David Jamieson nedávno prohlásil, že si nemyslí, že by motocykly měly mít omezený výkon.

  "Posaďte špatnou osobu na malý motocykl a ta havaruje, posaďte klidného a inteligentního jezdce na silný stroj a nic se nestane. To je ten rozhodující činitel," řekl Jamieson. Dále vyjádřil své sympatie s návrhem, aby motocykly mohly jezdit v pruzích vyhrazených pro autobusy. "Motocykly hrají důležitou roli v boji proti dopravním zácpám," tvrdí rozumně ministr. Jeho další poznámka se týká zábavy: "Každý si myslí, že vláda je tu pouze proto, aby zakazovala zábavu. V mých očích je zábava naopak věcí velice žádanou a myslím si, že bychom ji měli podporovat. Jít se jen tak projet ven z města a užít si to je dobrá věc." Co na to naši činitelé?

 

2x2

  Už je to nějaký ten pátek, co Yamaha spolu se švédskými specialisty z Öhlinsu představili enduro s pohonem obou kol.

  Systém tlakových olejových hadic přenášejících výkon motoru i na přední kolo se ujal například v dakarské rallye. Překvapivou novinkou však je, že nyní by Yamaha chtěla roztáčet obě kola i na silničním modelu R1. Upravená motorka je již vyrobena a dokonce prý proběhly i první testy. Při nich se potvrdilo zvýšení trakce a zlepšení ovladatelnosti motocyklu. Yamaha si od projektu slibuje mnohé a ráda by tímto krokem poodskočila konkurenci.

 

ZAČALY TESTY V MOSTĚ

  Na mosteckém okruhu se začalo testovat. Testů se zúčastnila například i Markéta Janáková, která jezdila na čtyřtaktním motocyklu Suzuki. Fotografie z těchto testů uvnitř článku.

  Na okruhu v severočeském Mostě s definitivní platností skončila zima. Do okolí okruhu se totiž začal rozléhat řev závodních automobilů a motocyklů. Redaktor serveru www.motorkari.cz  Jiří Hanuš se zúčastnil prvního letošního testování Michala Javůrka, jezdce, kterého partnerem je server www.motorkari.cz. Nebyl to však pouze "Javor", který v Mostě testoval. Po okruhu se prohánělo vedle několika závodních aut i mnoho motocyklistů, mezi kterými fotoaparát Jiřího Hanuše nalezl spoustu známých jmen. Ve fotogalerii, kterou pro nás právě Jirka Hanušů připravil, můžete nalézt například posádku sidecaru Tomáše Foukala s Jiřím Pertlíčkem, mladíka Ondru Ježka, či zkušeného Karla Svobodu, který zde testoval svůj nový stroj Honda CBR 1000RR, jenž získal od týmu KL Intermoto Czech Republic. Testovala zde však i například Markéta Janáková, která získávala první kilometry na motocyklu Suzuki (tentokrát ještě na stroji od Miloše Urbance).
  Své jedny z prvních kilometrů v roce 2005 získával v Mostě také sympatický Michal Filla, který zůstal věren své loňské dvěstěpadesátce Yamaha týmu Šrámek Racing Promotion. Mnoho jezdců různých závodních zkušeností a několika národností, doplnil jeden zajímavý talent. Na motocyklu od Václava Bittmana (Honda RS 125R) zde získával zkušenosti mladičký Karel Pešek, kterého přímo na okruhu podporoval jeho starší a známější bratr Lukáš, tovární jezdec Derbi v Grand Prix.

 

LAUFY NA ŠESTKU

  Slovinský výfukový specialista Akrapovič představil novinku ve své nabídce, kterou je výfuk na letošní Kawasaki ZX-6R a ZX-6RR. Pro tyto stroje jsou nabízeny jak samotné koncovky, tak kompletní závodní systémy, které k sériovému výkonu přidají dalších devět koní. V případě namontování samotné koncovky se výkon zvedne o pět kobyl, ovšem bez výrazného nárůstu točivého momentu, který je druhou hlavní výhodou kompletního systému.

 

METZELER NA VOLNÝCH JÍZDÁCH V BRNĚ

  Příjemnou novinku pro motorkáře letos přichystal dovozce pneumatik Metzeler ve spolupráci s brněnským automotodromem. Při všech volných jízdách veřejnosti na Masarykově okruhu bude v depu mobilní pneuservis, do kterého si kromě běžného přezouvání budete určitě rádi chodit pro nové závodní gumy. Ty tu totiž budou za ceny velice příznivé (pod úrovní běžných maloobchodních cen) a pro ty z vás, kdo se prokáží závodní licencí, dokonce ještě příznivější. Pneuservis bude provozovat firma IVRacing a poprvé bude na okruhu k vidění 9. dubna, kdy se na "Masarykáči" koná tradiční otvírání závodní sezony.

 

INTRUDER PRO (BOHATÉ) SPORTOVCE

  Důkazem toho, že upravit, přestavět, převrtat a nadupat jde takřka všechno může být i tento Intruder, který ač rozhodně vypadá, není unikátem, ale patří do malé série takřka totožných strojů, které letos na jaře vypustila do světa německá firma LMC

  Mnozí z vás si asi řeknou, že za ty peníze už by byla parádní stavba na bázi nějakého velkoobjemového amerického V-twinu, ale marketingový šéf od LMC to vidí jinak. "Harleyů a staveb s motorem HD jezdí po Německu už strašně moc. Navíc za poslední roky jejich počty mnohonásobně vzrostly a tato scéna začne být pomalu nezajímavá. Lidi u nás začínají chtít zajímavosti a extrémy.
  I když to na první pohled moc nevypadá, i u této série Intruderů (na kterých toho však z originálu mnoho nezůstalo...), obdařených vzadu "moderní" extratlustou pneumatikou Avon 300 mm roztaženou na jedenácti a půl palcovém ráfku, se dbalo především na dobré jízdní vlastnosti. Ve spojení s brutální přestavbou celého motoru se tak z inťase stal přímý konkurent V-rodům a ostrým Warriorům.
  Původní verze motorů pro malosériovou výrobu měla pouze sériové válce převrtané na 1450 a vysokokompresní písty od JE. Výsledné hodnoty na brzdě však nebyly příliš uspokojivé a tak se do finální verze motoru pustili inženýři od LMC z gruntu. Nová, mnohem odolnější klika s excentrickým uložením čepu a jiné válce zajistily objem "optimální" objem pro naladění 1700 cm3, speciálně vyvinuté vačky, rozšířené sání, větší ventily a ještě větší komprese přehodily Intrudera z kategorie líně se valících korábů silnic do klasy powerbiků nad 100 koní. Výsledné hodnoty, na kterých se ještě podepsali K&N filtr, otevřené průchozí výfuky a sportovní řídící jednotka Dynatec, jsou 110 koní při 6 000 ot./min. a "celkem uspokojivých" 165 Nm už při 3 700 ot./min. !!!
  Všechny komponenty mají samozřejmě německou homologaci TÜV, takže máte-li zájem o "pořádnýho špeka" za nějakých 30.000 Euro ho klidně můžete mít i vy.